پرتال هنرهای گچی استاد عبدالکریم قیطانی فرد

آمار مطالب

کل مطالب : 21
کل نظرات : 3

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 32
باردید دیروز : 81
بازدید هفته : 113
بازدید ماه : 113
بازدید سال : 460
بازدید کلی : 55612

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پرتال هنرهای گچی استاد قیطانی فرد و آدرس gachbori.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 81
بازدید هفته : 113
بازدید ماه : 113
بازدید کل : 55612
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

صفحه تلگرام ما
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : قیطانی فرد
تاریخ : پنج شنبه 7 اسفند 1393
نظرات

کلمه گچبری بخوبی خود را معرفی مینماید یعنی گچی که برش خورده ، درصورتی که قطعات گچی که به غلط به گچبری پیش ساخته معروف شده اند درواقع گچبری نیستند چرا که برای ساخت آنها هیچگونه برشی روی این قطعات اجرا نمیشود بلکه قطعاتی هستند گچی ، که با استفاده از قالبهای همان قطعات به تعداد انبوه ، به یک اندازه و فرم تولید میشوند اینگونه قطعات ( به غیراز نمونه اولیه که توسط هنرمند گچبر ساخته شده تا تولید کننده گان بتوانند از روی آن قالبی تهیه نمایند ) هیچگونه ارزش هنری ندارند .اما کارهایی که بوسیله دست اساتید هنرمند گچبرطراحی و اجرا میشوند حتی اگر در جایگاه خودشان هم قرار نگیرند بخودی خود بلحاظ دست ساز بودن دارای ارزش هنری میباشند . با توضیحی که در مورد قطعات پیش ساخته داده شد شما در هیچیک از بناهای تاریخی که در ذهن شما نقش می بندد نمیتوانید یک قطعه پیش ساخته پیدا نمایید واگر هم بندرت دیده شود مربوط به سالهای اخیر میباشد که با بی توجهی به ارزش و اصول این کار انجام گرفته. درواقع اینگونه میتوان گفت که هر یک از قطعات دست ساز توسط اساتید هنرمند گچبر منحصر بفرد بوده واین خود یکی از ارزشهایی است که قطعات دست ساز دارند.بنابراین میتوان گفت که هر قطعه ای را که هنرمندان صنایع دستی و بویژه هنرمندان گچبر اجرا مینمایند خواسته یا ناخواسته انرژیی را در آن قطعه پنهان مینمایند که عموم مردم و مخصوصا علاقه مندان به هنررا جذب نموده وایشان این انرژی را بیشتر و بهتر دریافت مینمایند . لذا هر یک از موارد فوق استاد هنرمند را وادار مینماید که طرحی مناسب با شرایط موجود اجرا نماید و حال آنکه در مورد قطعاتی که به پیش ساخته معروف شده اند هیچ یک از این امتیازات را نمیتوان دید و مصرف کننده مجبور به تحمل همان قطعه با همان مشخصات ثابت و بی روح که توسط تولید کنندگان با استفاده ازقالب مربوطه تولید نموده میباشد و چنانچه این فشار روحی بیش از حد باشد به دلیل نداشتن ارزش هنری و ارزان بودن آن قطعه براحتی از آن صرفه نظر نموده و انرا تخریب و محومینماید درصورتی که درمورد کارهایی که توسط هنرمندان گچبر ساخته شده اینگونه نیست و حتی اگر صدمه جزئی دیده باشد مصرف کنندگان و کسانیکه آن اثر را در اختیار دارند برای ترمیم قسمت صدمه دیده سعی مینماید تا استادی را که تبحر و تجربه بیشتری در زمینه مرمت آثار دارد را شناسایی نموده تا از او برای مرمت قسمت صدمه دیده دعوت نماید.

تعداد بازدید از این مطلب: 340
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد


سلام و درود بر کلیه میهمانان و اعضای گرامی پرتال گچبری، حقیر این مکان مجازی را برگزیدم جهت آموزش و معرفی هنر زیبا و اصیل ایرانی ، گچبری . لذا جهت استفاده از امکانات و بروز رسانی ها این سایت ثبت نام فرمایید. جهت نقد و نظرات ، سوالات ، مشاوره و سفارش کار با شماره 09169479007 تماس حاصل فرمایید یا درخواست خود را به پست الکرونیکی ما gheytanifard@gmail.com ارسال نمایید .سپاسگزارم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



گوگل پلاس کریم قیطانی فر